loading...
باشگاه کوهنوردی اوج رفسنجان
عباس سرباز پور بازدید : 699 جمعه 24 بهمن 1393 نظرات (0)

 

 

 راه یابی همنوردان عزیز آقایان رحیم پور و سرباز پور به تیم منتخب استان را که پس از آزمونها و صعودهای سنگین صورت گرفته به ایشان و اعضای محترم گروه تبریک عرض نموده و آرزوی موفقیت بیشتر را برایشان داریم

"روابط عمومی گروه"

عباس سرباز پور بازدید : 700 شنبه 13 اردیبهشت 1393 نظرات (1)

تقويم برنامه هاي عمومي

از طرف هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی شهرستان رفسنجان هر ماه يك برنامه عمومي به منظور توسعه و ترويج ورزش وارتقاء سلامت جامعه با همكاري شهرداري و در قالب همايش هاي كوهپيمايي . ريگ نوردي و پياده روي برگزار ميشود

جهت مشاهده ی تقویم ماهانه ی 93 اینجا کلیک کنید

محمد حسن رحیم پور بازدید : 695 دوشنبه 07 مرداد 1392 نظرات (0)

 ثبت نام جهت انتخابات هیات مدیره

طبق فصل پنجم ماده 9 اساسنامه گروه انتخابات هیات مدیره هر سال برگزار میگردد لذا از همنوردانی که طبق فصل پنجم ماده یازده تبصره 1 شرایط و علاقه دارند جز هیات مدیره باشند دعوت بعمل می آید جهت ثبت نام تا تاریخ 1392/5/13 با رحیم پور تماس گیرند .

hassan115 بازدید : 1109 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)

تدوین: دکتر حمید مساعدیان

عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی

 

هوای سرد با افزایش فشار خون بدن، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون را در معرض خطر ابتلا بیشتر به سکته قلبی و مغزی قرار می دهد.

بررسی محققان نشان می دهد افزایش فشار خون در بیماران مبتلا به پرفشاری خون یکی از عوامل پرخطر ابتلای افراد به سکته مغزی و قلبی است و هوای سرد در فصل زمستان خصوصا اگر با فعالیت شدید همراه باشد فشار خون را بخصوص در سالمندان افزایش و آنان را در معرض خطر سکته های مغزی و قلبی قرار می دهد.

 

بررسی ها همچنین نشان می دهد که فشار خون این بیماران در فصل سرد سال نسبت به فصول گرم سال حدود ۵ درجه افزایش می یابد. البته علت دقیق افزایش فشار خون در هوای سرد بطور کلی مشخص نیست ولی محققان بر این باورند که سردی هوا با انقباض عروق و غلیظ شدن خون موجب می شود خون با سختی و فشار بیشتر در سراسر بدن پمپاژ شود. 

به همین دلیل انجمن پزشکی کوهستان ایران به بیماران مبتلا به فشار خون بالا که بیماریشان بطور جدی تحت کنترل دارویی نیست و قصد دارند در فصل زمستان به ورزش کوهنوردی بپردازند هشدار می دهد ضمن مشاوره با پزشکان متخصص قلب و عروق یا متخصصان طب ورزش و پزشکی کوهستان ضمن بررسی بیماری خود و احیانا نیاز به درمان های لازم شرایط پرداختن به ورزش کوهنوردی در فصل زمستان را مورد تجدید نظر قرار دهند.

عباس سرباز پور بازدید : 1161 شنبه 20 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 

با خبر شدیم که هنمورد و استاد کوهنوردی اقای مجید سعید به دلیل سانحه رانندگی در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) رفسنجان بستری شده اند.شکر خدا صدمات وارده به ایشان جدی نبوده و  گویا فقط از ناحیه شانه دچار آسیب شده بودند.حسب وظیفه و ارادتی که همه همنوردان به این قهرمان پلوار داشته وداریم به اتفاق  هیئت مدیره گروه جهت عیادت ازاین اسطوره کوهنوردی  به محضر ایشان رفتیم.با اینکه  سالها از کوه و کوهنوردی فاصله زیادی گرفته است چهره بشاش و گرمش آکنده از فروتنی و سخاوت کوهنورد بود.با اینکه در بستر بود با روی گشاده از ما استقبال کرد.دلمان میخواست از احوالش بیشتر جویا شویم و  گوش جان به خاطراتش بندیم ولی نه کسالت وی و نه  مکان اقتضا میکرد  که زیاده از حد  مزاحمت ایجاد کنیم.مجید سعید یکی از 6 کوهنوردی است که در زمستان 76 در کوه پلوار گرفتار کولاک شده و متأسفانه 4 تن از این عزیزان در آنجا جان به افریدگار کوهها سپردند.ایشان به همراه آقای تانوردی به شکل معجزه آسایی نجات یافتند هرچند که این قهرمان قسمتی از وجود نازنینش را در دل پلوار به ودیعه سپرده است .

از خداوند آرزوی بهبودی زودتر و سلامتی و تندرستی برای ایشان داریم.

 

محمد حسن رحیم پور بازدید : 1014 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

 

عید قربان مبارک

مبارک باد عید قربان، نماد بزرگ ترین جشن رهایى انسان از وسوسه هاى ابلیس

 

 

بمناسبت عید قربان روز جمعه 1391/08/05برنامه کوه سرخ راویز برگزار نمیگردد

عباس سرباز پور بازدید : 998 جمعه 17 شهریور 1391 نظرات (0)

به گزارش روابط عمومی گروه کوه نوردی اوج رفسنجان به نقل از شبکه ایران http://inn.ir

امدادگران هلال احمر کرمان 17 ساعت تکاپو داشتند

عملیات شبانه برای نجات 2 کوهنورد در ارتفاع 3800 متری

مسیر خوانی اشتباه دو کوهنورد حرفه‌ای، آنها را در ارتفاع 3800 متری دیواره‌های کوه پلوار گرفتار کرد که پیامدش عملیات 17 ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر کرمان بود.

 

 شوک:  این کوهنوردان که از دو روز پیش با برنامه دقیق راهی ارتفاعات پلوار کرمان شده بودند، با یک اشتباه کوچک اسیر دیواره‌های صعب العبوری شدند که بازگشت از آن با تجهیزات همراهشان غیر‌ممکن بود. محسن و حسن، دو دوستی بودند که طبق نقشه شان صبح سه‌شنبه 7 شهریور ماه برنامه صخره‌نوردی‌شان را آغاز کردند. اما دقیقاً دو روز بعد از این صعود و در حالی که دوستان کوهنورد در حال بازگشت از ارتفاعات بودند، نقشه راه آنها با مشکل برخورد و با یک اشتباه کوچک در محاسبات در ارتفاع 3800 متری ارتفاعات پلوار و در بالای دیواره 200 متری گرفتار شدند. محل اسارت مردان جوان یکی از خطرناکترین نقاطی بود که امکان کوچکترین خطایی را از آنها گرفته بود و باعث شد با حالتی نگران با سازمان آتش نشانی تماس برقرار کنند. اطلاعاتی که کوهنوردان از ماجرا در اختیار
آتش نشانان قرار داده بودند، نشان از عملیاتی تخصصی داشت و همین موضوع باعث شد تا نیروهای این سازمان خیلی سریع امدادگران جمعیت هلال احمر را در جریان حادثه قرار دهند.
عملیات کوهستانی امدادگران
ساعت 15:10 دقیقه بعد از ظهر پنجشنبه

9 شهریور ماه، مرکز جمعیت هلال احمر کرمان در جریان گرفتاری دو مرد جوان قرار گرفت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک تیم تخصصی کوهستان را به همراه یک تیم پشتیبانی به محل گزارش شده در نزدیکی روستای سکنج، اعزام کرد. احمد توکلی فرمانده این عملیات حساس در تشریح این عملیات به شوک گفت: «با اطلاع از این حادثه در کمتر از یک ساعت در محدوده حاضر شدیم و با اطلاعات راهنمای محلی این دیواره‌ها را تحت بررسی ویژه قرار دادیم و خیلی زود دو مرد جوان را در بالای ارتفاعات شناسایی کردیم. منطقه گرفتاری کوهنوردان به گونه‌ای بود که تجهیزات تخصصی لازم بود و خوشبختانه ما با امکانات لازم به محل اعزام شده بودیم. شرایط حضور مردان گرفتار، امکان برقراری کارگاه در بالای دیواره را به ما نمی‌داد و مجبور شدیم لوازم را در پای دیواره بپا کنیم.» فرمانده 45 ساله این نجات در ادامه افزود: «4 تن از تیم کوهستان با تجهیزات صعود از دیواره‌ها را آغاز کردند و دو نفر هم به عنوان پشتیبان در پای کارگاه اصلی مستقر شدند. شرایط خطرناک حضور دوستان کوهنورد به گونه‌ای بود که گروه با همه توان برای حل این مشکل دست به کار شده بودند و راه طولانی صعود ادامه عملیات ما را به تاریکی شب کشاند. اما تجهیزات تیم خوشبختانه در حد کافی بود و ما بدون هیچ وقفه‌ای عملیات را با رول کوبی در تاریکی مطلق شب ادامه دادیم.»
عملیات در نیمه شب
17 ساعت طول کشید که تیم کوهستان

هلال احمر را درگیر این عملیات نفسگیر کرد و ساعت 10 صبح جمعه تیم اعزامی موفق شدند به مردان گرفتار دسترسی پیدا کنند. دوستان کوهنورد بشدت ترسیده بودند و وقتی نیروها در کنارشان حاضر شدند، با وجود توان جسمی قدرت کوچکترین حرکت را از دست داده بودند. فرمانده این عملیات در خصوص لحظه‌های نجات به شوک گفت: دو کوهنورد 32 و 25 ساله شرایط بحرانی را سپری کرده بودند و با وجود رسیدن ما در کنارشان هنوز باور نداشتند امکان نجاتشان فراهم شده است. حمایت روانی مهم‌ترین اقدامی بود که نیروها در پیش گرفتند و خیلی زود توانستند مردان جوان را به حالت روحی مناسب برسانند. خوشبختانه با توجه به برنامه از پیش تعیین شده، دو مرد گرفتار در کمتر از
یک ساعت به پای دیواره‌ها منتقل شدند.
نیروهای هلال احمر کرمان بعد از سپری کردن
یک روز از شروع این نجات نفسگیر صبح جمعه با انتقال دوستان کوهنورد به پای ارتفاعات و تحویل دو مرد جوان به خانواده هایشان که از روز حادثه برای دسترسی به بچه‌هایشان به روستای سکنج آمده بودند، به این عملیات تخصصی و حساس پایان دادند

 

عباس سرباز پور بازدید : 1053 جمعه 19 فروردین 1390 نظرات (0)
4 نفر در کوههای کرمان بدلیل سرمازدگی کشته و زخمی شدند
کرمان - خبرگزاری مهر: پس از دو روز سرگردانی در کوهپایه کرمان چهار نفر بر اثر سرمازدگی شدید کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، عدم توجه به نکات ایمنی و صعود افراد بدون تجهیزات مناسب به کوههای اطراف کرمان بار دیگر قربانی گرفت.

در این حادثه چهار نفر از اهالی کرمان اقدام به صعود از کوههای منطقه گردشگری کوهپایه در نزدیکی شهر کرمان کردند که پس از دو روز سرگردانی در کوه و بدلیل شدت برودت هوا دچار سرمازدگی شدید شدند.

عدم همراه داشتن تجهیزات ایمنی و کوهنوردی و آشنا نبودن به ارتفاعات کوهپایه دلیل اصلی بروز این حادثه اعلام شده است که در نتیجه آن یک نفر کشته و سه نفر به شدت دچار سرمازدگی شدند.

هم اکنون سه مصدوم حادثه در بیمارستان شهید باهنر کرمان تحت درمان قرار گرفته اند و حال عمومی آنها رو به بهبودی گزارش شده است.

مدیرعامل آتش نشانی کرمان در خصوص حوادث کوهنوردی در کرمان گفت: افرادی که قصد صعود به ارتفاعات اطراف کرمان را دارند به دلیل وجود برف در ارتفاعات باید تجهیزات لازم را به همراه داشته باشند.

علی کردی گفت: افراد غیر حرفه ای باید از وجود راهنما در صعود استفاده کنند و مسئولان محلی را نیز در جریان صعود قرار دهند.

وی از افرادی که قصد صعود به ارتفاعات را دارند بدلیل شدت سرما در ارتفاعات خواست تجهیزات لازم را همراه داشته باشند.

چهار فرد گرفتار در کوهپایه کرمان در بازدید اتفاقی ماموران اردوگاه شهید باهنر از ارتفاعات کوهپایه  پیدا شدند.

درباره ما
باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی اوج رفسنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 103
  • آی پی امروز : 153
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 190
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 446
  • بازدید ماه : 361
  • بازدید سال : 8,878
  • بازدید کلی : 572,766
  • کدهای اختصاصی
    جستجو در سایت گروه کوه نوردی اوج:

    Google      Yahoo     
    کد متن افکت دار