loading...
باشگاه کوهنوردی اوج رفسنجان
محمد حسن رحیم پور بازدید : 913 شنبه 22 تیر 1392 نظرات (0)

ترکیبات یک نوشیدنی ورزشی

 

آب:

بدون شک مهم‌ترین جزء و بالاترین درصد را در یک نوشیدنی ورزشی دارا می‌باشد. در واقعآب علاوه بر بازسازی ذخایر آب از دست رفته، بستری مناسب را جهت افزودن سایر ترکیبات، نظیر کربوهیدرات و املاح مهیا می‌نماید. لیکن نباید فراموش کرد که آب به کار رفته در نوشیدنی ورزشی می‌بایست

hassan115 بازدید : 1264 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)

تاول
تاول‌ یک منطقه دردناک و متورم پوست است که در آن مایع در زیر لایه بیرونی پوست جمع شده است . تاول‌ به طور شایعی در نتیجه اصطکاک ناشی از کفشی که اندازه پا نیست یا مالش جوراب بر روی پوست پا به وجود می‌آیند.

 کمک به التیام تاول:            
تاول‌ها هنگامی رخ می‌دهند که پوست در معرض اصطکاک قرار می‌گیرد و در نتیجه توده 

 


حساسی که درون آن پر از مایع است روی پوست تشکیل می‌شود. تاول ها اغلب روی دست و پا در نتیجه پوشیدن کفش‌های تنگ یا کار کردن با یک ابزار جدید به وجود می‌آیند.
بهترین شیوه برای جلوگیری از تاول پا پوشیدن جوراب‌های ضخیم و کفش‌های راحت و اندازه است. با عوض کردن مرتب کفش‌هایتان و در نتیجه آزادکردن نقاط فشاری هر جفت کفش معین به پاهایتان استراحت دهید. برای محافظت دستهایتان بهتر است هنگامی که با ابزار یا وسیله‌ای کار می‌کنید که  ممکن است تاول ایجاد کند دستکش بپوشید.
تاول‌ها معمولا بدون درمان به خودی خود بهبود پیدا می کنند. اما شما باید محل تاول را خشک و تمیز نگه دارید. تاول را با یک بانداژ محافظت کنید و کفش هایی را که منطقه تاول را تحریک می کنند نپوشید.....

بقیه در ادامه مطلب ...

hassan115 بازدید : 1057 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

عدم تغذیه کافی باعث لاغری مفرط در بین کوه‌نوردان می شود!

حمید مساعدیان گفت: لاغری مفرط زمانی برای کوه‌نوردان حاصل می شود که در صعودهای بلند تغذیه کافی صورت نگیرد.

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: کوه‌نوردانی که به امر صعود می پردازند مخصوصا صعودهای بلند باید توجه داشته باشند که عدم تغذیه مناسب لاغری مفرط را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که فعالیت فرد بیشتر از تغذیه مناسب باشد و کارهای سنگینی مثل هیمالیانوردی انجام دهد و غذای کافی نخورد با لاغری مفرط روبرو می شود که ممکن است ورزشکاری در یک برنامه صعود بلند 20 تا 18 کیلو وزن کم کند.مساعدیان اشاره کرد: وقتی لاغری مفرط برای کوه‌نورد پیش می آید این کاهش وزن نرمال نیست و برخی اوقات ناخودآگاه پیش می آید.

وی اضافه کرد: بی توجهی به تغذیه مطلوب همراه با لاغری مفرط و کوتاه شدن جثه فرد همراه است و بدن کوهنورد ضعیف تر می شود.

مساعدیان گفت: هرچه فرد لاغرتر باشد مفرط انرژی کمتری دریافت می کند و نسبت به حادثه حساس تر می شود و در این زمان اثرات سرما، گرما بیشتر در فرد تاثیر گذار می گذارد.

وی تاکید کرد: سقوط هایی که در برنامه هایی مثل هیمالیانوردی رخ می دهد این است که بعد از صعود کوه‌نوردی به قله انرژی وی تخلیه می شود ممکن است به خاطر مسائل ذکر شده اتفاق بدی برای وی رخ دهد.مساعدیان عنوان کرد: توصیه ما به کوه‌نوردان این است که حتما ارتفاع را جدی بگیرند.

hassan115 بازدید : 1034 جمعه 19 آبان 1391 نظرات (0)
- ضربه دیدگی ناخن و بستر ناخن
گاهی خصوصاً زمانی که سایز کفش به درستی انتخاب نشده باشد ، فشارهای وارده به انگشتان و ناخنها به حدی است که منجر به بروز خون مردگی در زیر ناخنها و دردهای شدید موضعی می گردد . در چنین شرایطی گهگاه، خونریزیهای کوچک زیر ناخن، به کبود و سیاه شدن زیر ناخن می انجامد. در بعضی افراد تغییر شکل و اندازه ی کف پا در حین ایستادن و فعالیت، بسیار زیاد و بعضاً بالغ بر دو سایز می باشد که قطعاً این افراد به شدت مستعد آسیب انگشتها و ناخنها هستند. خونریزی و تجمع آن در زیر ناخن ، هر چند اندک ، با جدا کردن ناخن از بستر آن، به درد شدیدی می انجامد که گاهی راه رفتن را دشوار می سازد و نیاز به اقدامات درمانی خاص را طلب می کند.

بقیه در ادامه مطلب ...

محمد حسن رحیم پور بازدید : 1361 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

 

درمان بسیاری از بیماری ها در دل کوه ها، دره ها و باریک راه های پر پیچ و خم نهفته است، بسیاری از گل ها و گیاهان دارویی شفابخش در دامنۀ کوه ها می رویند و آبهای زلالی و گوارایی که از کوهسار جاری است، و زندگی بیش از نیمی از مردم جهان به آن وابسته است، مایۀ زندگی و آرامبخش جانهاست.

محمد حسن رحیم پور بازدید : 1028 چهارشنبه 15 شهریور 1391 نظرات (0)

زنان نیمی از افراد جامعه را تشکیل داده و با توجه به افزایش مسئولیت های آنها در جامعه امروز و زندگی ماشینی عصر حاضر به نظر می رسد که عدم تحرک و فعالیت های بدنی بیش از هر زمان دیگری سلامتی آنها را تهدید می کند.
بدون تردید قدرت عضلانی مناسب در انجام فعالیت های ورزشی و بسیاری از امور زندگی و مشاغل مختلف یک عامل مهم به شمار می رود

عباس سرباز پور بازدید : 2234 جمعه 27 مرداد 1391 نظرات (0)

امروز جزوه 85 صفحه ای آموزش کوهپیمایی فدراسیون کوهنوردی جمهوری اسلامی ایران رو براتون گذاشتم . امیدوارم ازش استفاده کنید .

نظر یادتون نره .

 

دانلود جزوه در ادامه مطلب

عباس سرباز پور بازدید : 1507 پنجشنبه 26 مرداد 1391 نظرات (0)

عنوان کتاب هایی که تا به حال در ایران با محور کوه نوشته شده ، ترجمه شده و به زبان فارسی و یا زبان های دیگر منتشر شده اند به همراه نام نویسنده یا مترجم ، نام ناشر و سال نشر در این مقاله با نام کتاب شناسی کوه نوشته شده است.
فهرست کتب کوهنوردی چاپ شده در ایران طی سالهای 1330 الی 1385

ردیف. عنوان کتاب / مولف یا مترجم / سال چاپ


1. بهداشت و کمک های اوليه در کوهستان / دکتر عبدالکريم انواری /

2. راهنمای منطقه زاگرس / هيئت کوهنوردی و اسکی شهرستان شميران /

3. علم کوه 4850 متر / فدراسيون کوهنوردی /

4. پيروزی بر اورست / کاظم گيلا نپور / 1333

5. علم کوه / فخرالدين مصباح / 1335

6. فن کوهنوردی / سرهنگ يحيايی / 1336

7. خشم کوهستان / حسين عسگری - حسين حاج کريمی - داود محمدی / 1336 و 1376

8. پيروزی های تلخ / سازمان کوهنوردی بيستون / 1337


بقیه تا 95 مورد در ادامه مطلب

عباس سرباز پور بازدید : 812 پنجشنبه 01 تیر 1391 نظرات (0)

 

بهداشت فردی در کوهنوردی را جدی بگیریم:

رعایت بهداشت لازمه سلامتی می باشد که در تمام مکانها و زمانها اجتناب ناپذیر است و بالطبع محیط پاک کوهستان نیز از آن مستثنی نمی باشد. بهداشت اجزاء متعددی دارد که در این مقوله جزء فردی آن مورد بررسی قرار می گیرد.

بهداشت فردی به مجموعه اقدامات و فعالیتهایی اطلاق می گردد که یک فرد باید جهت حفظ سلامت خود بکار ببندد. با توجه به این که پیشگیری کم هزینه تر و راحتتر از درمان است. پس چه پسندیده است که با رعایت بهداشت خود را از عوارض بروز بیماری و نیز ناتوانی هایی که در اثر آن ایجاد می شود، رها کنیم.

رعایت بهداشت فردی در محیط کوهستان استراتژی خاصی را با توجه به موقعیت مکانی و امکانات می طلبد که در این نوشتار سعی می گردد، بهداشت اجزاء مختلف بدن بطور خلاصه و کلی توضیح داده شود.

بقیه در ادامه مطلب

درباره ما
باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی اوج رفسنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 103
  • آی پی امروز : 86
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 112
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 368
  • بازدید ماه : 283
  • بازدید سال : 8,800
  • بازدید کلی : 572,688
  • کدهای اختصاصی
    جستجو در سایت گروه کوه نوردی اوج:

    Google      Yahoo     
    کد متن افکت دار