باشگاه کوهنوردی اوج رفسنجان
عباس سرباز پور بازدید : 701 جمعه 03 خرداد 1392 نظرات (0)

كوه هزار:

وقتي يكي از  بلندترين و زيباترين كوههاي ايران در  نزديكي محل سكونتتان باشد بديهي است كه بارها و بارها هوس صعود از آن به سرتان بزند.كوه هزار زيباو مغرور و ارام و به قول اقاي رحيم پور "نجيب"در 160 كيلومتري شهرمان همواره جانپناه دلتنگيها و بي قراري هايمان بوده و هست.شايد خاطرات زيباي صعود از آن يا ارامش خفته اين كوه در زير گامهايتان است كه هميشه انسان را ترغيب به صعود دوباره اش ميكند.هرسال در اين فصل از گوشه گوشه ايران دلباختگان كوه ميهمان ميزباني دلچسبش هستند.كما اينكه سال گذشته نيز خودمان نيز گام در راهش گذاشتيم.زمستانش به معناي واقعي زمستان ولي مهربان است و بهارش نیز در این ماه بهشتی ،فردوس گونه و در نهایت به معناي واقعي كلمه نجيب...

امسال به رسم هرساله به اتفاق جمعي از دوستان برنامه صعودش را ترتيب داديم كه در ادامه ميخوانيد....

اطلاعات دقیق تر در گزارش صعود به هزار سال 91

گزارش صعود به كوه هزار19و20/2/92

ساعت 10:30صبح روز پنجشنبه 19/2/92 به اتفاق 26 تن از اعضا با يكدستگاه اتوبوس راهي راين ،شهر ارام گرفته در دامان هزار  شديم.ساعت  2:30 به راين و از آنجا راهي ابشار شديم.بلافاصله بعد از رسيدن به ابشار اماده شده وساعت 3:30 عصر  از مسير پاكوبي كه در ضلع شرقي ابشار و با شيب نسبتاً تند قرار دارد راه افتاده و ده دقيقه بعد بر فراز ابشار بوديم.ارتفاع محل شروع2830 و تقریباً در همان ابتدای مسیر 120 متر ارتفاع میگیریم. از انجا، مسير تقريباً بدون شيب  و در امتداد نهر تا جانپناه ادامه دارد.نيمي از مسير  به طول 1700 متر در جهت جنوب شرقی  و سپس در امتداد دره اي به سمت غرب متمايل ميشود.پس از طی 1800 متر راه دیگر در زمان نیم ساعت ساعت6 عصر به پناهگاه هزار در ارتفاع 3168)مطابق با GPS) رسیدیم(روی تابلو 3000متر درج شده است).با توجه به بلند بودن روز در  این ایام سال نیت برآن داشتیم کمپ را در محل تاج خروس برپا کنیم ولی تعداد زیاد نفرات باعث شد تا ازین کار منصرف گردیم.هوا روشن و وقت بسیار زیاد بود تا بتوانیم تا پاسی از شب محفل گرممان را روشن نگاه داریم.

صبح روز جمعه 20/2/92 ساعت 4:30 از خواب بیدار شده و ساعت 5 به راه زدیم.یک گروه کوهنورد از استان فارس که نیمه های شب به پناهگاه رسیده بودند نیز به ما پیوستند.راه از مسیر معمول و همیشگی در جهت جنوب غربی و با شیب اولیه نسبتاً تند شروع شد .بعد از عبور از روی تاج خروس راه بر روی یال شمالی –جنوبی تا 300-400 متر مانده به زیر قله ادامه یافت از انجا مسیر با شیب بسیار ملایم در کمر کش زیر قله تا محل سنگ چین ادامه یافت.ساعت 9 بعد از طی مسافت 5200 متر روی سنگچین قرار گرفتیم.پس از گرفتن عکس و صرف تنقلات و صبحانه ای سبک  ساعت9:30 فرود را اغاز کردیم.

ساعت 12 در محل پناهگاه بودیم و پس از صرف نهار به سمت آبشار رهسپار شدیم و ساعت 3:30 دقیقه عصر در محل ابشار بودیم.تجمع زیاد گردشگران  در محل آبشار جالب توجه بود.بلافاصله و بعد از کمی استراحت رهسپار دیارمان شدیم.امسال نیز هزار میزبانیش را کامل و بی نقص تمام کرد و آنچه سوغات راهمان بود خاطرات زیبایی بود که در منزلگاه بی بدیل هزار، این مأمن هزار  گونه و رنگ به همراهمان آوردیم