loading...
باشگاه کوهنوردی اوج رفسنجان
hassan115 بازدید : 1264 سه شنبه 01 اسفند 1391 نظرات (0)

تاول
تاول‌ یک منطقه دردناک و متورم پوست است که در آن مایع در زیر لایه بیرونی پوست جمع شده است . تاول‌ به طور شایعی در نتیجه اصطکاک ناشی از کفشی که اندازه پا نیست یا مالش جوراب بر روی پوست پا به وجود می‌آیند.

 کمک به التیام تاول:            
تاول‌ها هنگامی رخ می‌دهند که پوست در معرض اصطکاک قرار می‌گیرد و در نتیجه توده 

 


حساسی که درون آن پر از مایع است روی پوست تشکیل می‌شود. تاول ها اغلب روی دست و پا در نتیجه پوشیدن کفش‌های تنگ یا کار کردن با یک ابزار جدید به وجود می‌آیند.
بهترین شیوه برای جلوگیری از تاول پا پوشیدن جوراب‌های ضخیم و کفش‌های راحت و اندازه است. با عوض کردن مرتب کفش‌هایتان و در نتیجه آزادکردن نقاط فشاری هر جفت کفش معین به پاهایتان استراحت دهید. برای محافظت دستهایتان بهتر است هنگامی که با ابزار یا وسیله‌ای کار می‌کنید که  ممکن است تاول ایجاد کند دستکش بپوشید.
تاول‌ها معمولا بدون درمان به خودی خود بهبود پیدا می کنند. اما شما باید محل تاول را خشک و تمیز نگه دارید. تاول را با یک بانداژ محافظت کنید و کفش هایی را که منطقه تاول را تحریک می کنند نپوشید.....

بقیه در ادامه مطلب ...

عباس سرباز پور بازدید : 805 پنجشنبه 26 بهمن 1391 نظرات (0)

 

خبر درگذشت پدر گرامی همنورد ارجمندمان سرکار خانم علیپور و پدر همسر دوست بزگوارمان قاسم نوروزی عزیز  همه ما را به سوگ نشاند.دریغ که هیچ  گفتاری در این فقدان عظیم اندکی از بار اندوه را از  سینه همنوردان عزیزمان نمیکاهد ولی  آنگونه که این عزیزان صبورانه و دلسوزانه همواره در فراز و نشیب کوه رنج و زخم و  کم طاقتی هایمان را به  تن خریدند و به دوش کشیدند  و  مفهوم "هم" نورد را برایمان معنا کردند ،ما  نیز خود را در غم و اندوهشان شریک  میدانیم و از درگاه پروردگار برایشان بردباری و آرامش  خواستاریم

hassan115 بازدید : 1057 پنجشنبه 19 بهمن 1391 نظرات (0)

عدم تغذیه کافی باعث لاغری مفرط در بین کوه‌نوردان می شود!

حمید مساعدیان گفت: لاغری مفرط زمانی برای کوه‌نوردان حاصل می شود که در صعودهای بلند تغذیه کافی صورت نگیرد.

حمید مساعدیان رئیس انجمن پزشکی کوهستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: کوه‌نوردانی که به امر صعود می پردازند مخصوصا صعودهای بلند باید توجه داشته باشند که عدم تغذیه مناسب لاغری مفرط را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: زمانی که فعالیت فرد بیشتر از تغذیه مناسب باشد و کارهای سنگینی مثل هیمالیانوردی انجام دهد و غذای کافی نخورد با لاغری مفرط روبرو می شود که ممکن است ورزشکاری در یک برنامه صعود بلند 20 تا 18 کیلو وزن کم کند.مساعدیان اشاره کرد: وقتی لاغری مفرط برای کوه‌نورد پیش می آید این کاهش وزن نرمال نیست و برخی اوقات ناخودآگاه پیش می آید.

وی اضافه کرد: بی توجهی به تغذیه مطلوب همراه با لاغری مفرط و کوتاه شدن جثه فرد همراه است و بدن کوهنورد ضعیف تر می شود.

مساعدیان گفت: هرچه فرد لاغرتر باشد مفرط انرژی کمتری دریافت می کند و نسبت به حادثه حساس تر می شود و در این زمان اثرات سرما، گرما بیشتر در فرد تاثیر گذار می گذارد.

وی تاکید کرد: سقوط هایی که در برنامه هایی مثل هیمالیانوردی رخ می دهد این است که بعد از صعود کوه‌نوردی به قله انرژی وی تخلیه می شود ممکن است به خاطر مسائل ذکر شده اتفاق بدی برای وی رخ دهد.مساعدیان عنوان کرد: توصیه ما به کوه‌نوردان این است که حتما ارتفاع را جدی بگیرند.

عباس سرباز پور بازدید : 1159 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (0)

 

كوه پوركان(برفدون)صعود زمستاني بهمن91

كوه پورکان(برفدون) با ارتفاع 3399 مترتنها كوه منطقه رفسنجان-شهربابک است كه تقريباً  نيمي از سال پوشيده از برف است و در گذشته نه چندان دور كه  سايه شوم خشكسالي گريبان  كوه و دشت و بيابان  سرزمينمان را نگرفته بود اين كوه زيبا تا نزديكي تابستان نيز برف را در دل  يخ زده خود اندوخته داشت

بقیه در ادامه مطلب....

عباس سرباز پور بازدید : 1339 دوشنبه 16 بهمن 1391 نظرات (1)

 

 

كوه بنو:

كوه بنو با ارتفاع3193 متر در مختصات جغرافيايي  29.58.01شمالی و 55.55.34 شرقی در 49 كيلومتر ي جنوب  شهر رفسنجان و در مسير و نزديك  تأسيسات  مس سر چشمه  واقع گرديده است.اين كوه داراي خط الرأسي  مدور به طول 3  كيلومتر است كه دو سر خط الراس رو به شمال ميباشد .مسير دسترسي به بنو  از طريق روستای مغوئیه در کیلوتر40 جاده رفسنجان-سرچشمه ميباشد.اين كوه غالباً در زمستان برفگير و قله آن مرتفع ترين ناحيه در  جنوب و جنوب غربي رفسنجان و شمال  شرقي سيرجان ميباشد .

بقیه در ادامه مطلب.......

 

hassan115 بازدید : 1108 سه شنبه 19 دی 1391 نظرات (0)

تدوین: دکتر حمید مساعدیان

عضو کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کوهنوردی

 

هوای سرد با افزایش فشار خون بدن، افراد مبتلا به بیماریهای قلبی عروقی و فشار خون را در معرض خطر ابتلا بیشتر به سکته قلبی و مغزی قرار می دهد.

بررسی محققان نشان می دهد افزایش فشار خون در بیماران مبتلا به پرفشاری خون یکی از عوامل پرخطر ابتلای افراد به سکته مغزی و قلبی است و هوای سرد در فصل زمستان خصوصا اگر با فعالیت شدید همراه باشد فشار خون را بخصوص در سالمندان افزایش و آنان را در معرض خطر سکته های مغزی و قلبی قرار می دهد.

 

بررسی ها همچنین نشان می دهد که فشار خون این بیماران در فصل سرد سال نسبت به فصول گرم سال حدود ۵ درجه افزایش می یابد. البته علت دقیق افزایش فشار خون در هوای سرد بطور کلی مشخص نیست ولی محققان بر این باورند که سردی هوا با انقباض عروق و غلیظ شدن خون موجب می شود خون با سختی و فشار بیشتر در سراسر بدن پمپاژ شود. 

به همین دلیل انجمن پزشکی کوهستان ایران به بیماران مبتلا به فشار خون بالا که بیماریشان بطور جدی تحت کنترل دارویی نیست و قصد دارند در فصل زمستان به ورزش کوهنوردی بپردازند هشدار می دهد ضمن مشاوره با پزشکان متخصص قلب و عروق یا متخصصان طب ورزش و پزشکی کوهستان ضمن بررسی بیماری خود و احیانا نیاز به درمان های لازم شرایط پرداختن به ورزش کوهنوردی در فصل زمستان را مورد تجدید نظر قرار دهند.

عباس سرباز پور بازدید : 1659 دوشنبه 11 دی 1391 نظرات (1)

 

گزارش کوه سرخ  دره جوز:

کوه سرخ با ارتفاع 3101متر در مختصات جغرافیایی 36.39.24شمالی و56.13.35شرقی در 36 کیلومتری شمال  شرقی شهر رفسنجان  و در نزدیکی روستای دره جوز قرار دارد.مسیر دسترسی به کوه از طریق راه آسفالته رفسنجان-زرند به طول 37 کیلومتر  تا روستای دره جوز میباشد.کوه سرخ کوهی نیمه فنی دارای خط الرأسی به طول 2 کیلومتر  در امتداد  جنوب شرقی-شمال غربی  میباشد .

بقیه در ادامه مطلب....

عباس سرباز پور بازدید : 1377 سه شنبه 05 دی 1391 نظرات (0)

 

گزارش بازدید از کلوتهای شهداد:

شهداد شهری گرمسیری و تاریخی  و کم جمعیت از توابع شهرستان کرمان  در 64 کیلومتری شرق شهر کرمان و در ورای دیواره های کوهستانی سیرچ و جفتان در حاشیه غربی کویر لوت ایران واقع شده است.مختصات جغرافیایی آن 30.25.01 شمالی  و 57.42.27 شرقی و ارتفاع آن از سطح دریا451 متر(416 متر در ویکیپدیا) میباشد.نام باستانی آن (خبیص) به معنای چرب و شیرین میباشد که  تا حدودی برگرفته از خرمای آن منطقه است.محصول غالب آن خرما و در گذشته نچندان دور مرکبات بوده است.

بقیه د ادامه مطلب....

عباس سرباز پور بازدید : 1556 شنبه 25 آذر 1391 نظرات (0)

تقویم برنامه سه ماهه زمستان 91 در ادامه مطلب

هر کدام از دوستان که مطلبی یا عکسی از هر یک از برنامه ها دارند جهت اطلاع بقیه و کمک به سرپرست اون برنامه لطفا به مدیریت سایت ارسال کنند تا در ادامه مطلب قرار داده بشه.

تعداد صفحات : 18

درباره ما
باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی اوج رفسنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 103
  • آی پی امروز : 70
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 351
  • بازدید ماه : 266
  • بازدید سال : 8,783
  • بازدید کلی : 572,671
  • کدهای اختصاصی
    جستجو در سایت گروه کوه نوردی اوج:

    Google      Yahoo     
    کد متن افکت دار