loading...
باشگاه کوهنوردی اوج رفسنجان
عباس سرباز پور بازدید : 1118 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (1)

 

شاید بسیاری از هموطنان و همنوردان عزیز استان عزیز و بکرمان کرمان ، کوه شاهمزار را بارها رفته و تجربه کرده اند و شاید آنرا در زمره کوههای مهم استان بحساب نیاورند،ولی  بایستی گفت هر کوه  فارغ از شرایط و اسم و آوازه بعنوان یکی از الطاف خداوندی،  زیبایی ها و ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و  نمیتوان آنرا با هیچ کوه دیگری مقایسه کرد.چه بسا قطعه سنگی یا مسیر پرشیبی و یا  صخره ای که به مانند آنرا نتوان در جای دیگری دیدو در یکی از همین تپه ها و کوههای نزدیکی شهرمان بکر و ناشناس مانده ، و چه بسیارند مسیرهایی که  علی رغم سادگی، هرکدام درس تازه ای برای یک کوهنورد میباشند.بنده بر حسب وظیفه و دینی که به  کوه و کوهستان دارم برخود لازم میدانم که اطلاعات صعود تمامی کوهها و مسیرهایی که تجربه کرده ام را ( هرچند نام آشنا و شهیر نباشند )در اختیار تمامی همنوردان عزیزم قرار دهم و در اینجا چناچه مطلب ناقص بوده و یا   مکفی نبوده و یا از حوصله خارج است پوزش طلبیده و  تمنا دارم در این  مورد  با درج نظرات خود در انتهای تمامی مطالب  یاریمان فرمائید.

برنامه صعود به شاهمزار:

کوه  2852 متری و زیبای  شاهمزار در مختصات ....

 

بقیه در ادامه مطلب ...

عباس سرباز پور بازدید : 4019 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (1)

گزارش صعود به قله آراگاتس(ارمنستان)

کوه آراگاتس از بلندترین کوههای کشور ارمنستان است که در استان آراگاتسوتن در شمال غربی ایروان واقع شده است.این کوه یک آتشفشان خاموش به ارتفاع4095 متر است و چهار قله دارد که گرداگرد یک دهانه آتشفشانی قرار دارند.اراگاتس از مناطق محبوب برای کوهنوردان ارمنستان و توریست های خارجی است.رصد خانه ای بنام بیوراکان و دژی از دوران قرون وسطی به نام آمبرو نیز در این کوه قرار دارند شامگاه دوشنبه سیزدهم شهریور 1391 به اتفاق چهار تن از اعضا گروه کوهنوردی مخابرات رفسنجان،آقایان محمد مهدی صرافی،حجت و محمدرضا صاحب الزمانی و اسدالله خفاجه سفر خود را از رفسنجان آغاز کردیم.ابتدا باید به تبریز میرفتیم این برنامه توسط شرکت کوهنوردی هرم تبریز انجام میشد و کوهنوردانی از شهرهای دیگرهم باید به تبریز می آمدند تا از آنجا به ارمنستان برویم.برنامه ریزی این صعود توسط  ....

بقیه متن در ادامه مطلب

عباس سرباز پور بازدید : 950 دوشنبه 08 آبان 1391 نظرات (0)

 

شرح پرسشنامه ها:

کوه شاه مزار                                28/7/1391               سرپرست حامد منگالی

تعداد پرسشنامه های پر شده 21 عدد
تعداد سوالات: 9
تعداد توضیحات: 6
شرح سوالات و نتایج در ادامه مطلب


عباس سرباز پور بازدید : 1470 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

 فرمت GPX جهت GPSهاي Garmin

 

  چشمه ها   مسير دارآباد
  گردنه ها   مسير توچال 1
  قله ها   مسير توچال 2
  پد بالگرد   مسير دركه
  تلفن ها   مسير كلكچال
  ايستگاه هاي امدادي   مسير ولنجك - توچال
  ايستگاه هاي تله كابين و تله سيژ  

 فرمت KML جهت استفاده با نرم افزار Google Earth

 

  چشمه ها   مسير دارآباد
  گردنه ها   مسير توچال 1
  قله ها   مسير توچال 2
  پد بالگرد   مسير دركه
  تلفن ها   مسير كلكچال
  ايستگاه هاي امدادي   مسير ولنجك - توچال
  ايستگاه هاي تله كابين و تله سيژ  

 اطلاعات ارائه شده به صورت تقريبي بوده و صرفا كاربرد علمي دارد و لذا مسئوليت استفاده عملي توسط افراد در محل و تبعات آن به عهده فرد استفاده كننده بوده و سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران مسئوليتي نخواهد داشت.

عباس سرباز پور بازدید : 2799 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

مسير دره دركه که از میدان درکه که از میدان درکه آغاز می شود، در زمستان به طور معمول به علت تردد زياد دچار يخ زدگي شديدي است که استفاده از يخ شكن را الزامي مي سازد. دره دركه در غرب توچال، دره ای زيبا وجذاب است که كه تركيبي از سنگها، دهليزها و آبشارها را در خود جاي داده است.
شيب هاي تندي كه پس از بندهاي كلارنگ و بند عبدالله و جوزك و اذغال چال در دو طرف شرق و غرب دره وجود دارد مستعد ريزش سنگ و بهمن است كه عموماً كوهپيمايان از مسير پاكوب با يخ شكن و در شرايط هوايي غيرطوفاني عبور می كنند. خصوصاً مسيرهاي پرشيب بهمني قبل از پناهگاه پلنگ چال و پس از بندهاي سياه كرك كه به علت قرار گرفتن در سايه كاملاً يخ زده و لغزنده است و همچنين رخ شرقي دره تا محدوده پناهگاه، با خطر ريزش بهمن روبرو مي‌باشند كه در حال حاضر يك بهمن گير در مسيراصلي ايجاد شده است. لازم به يادآوري است كه كليه شاخه هاي غرب دره پلنگ چال، از خط الراس قله پلنگ چال، سياه سنگ، دو شاخ و چين كلاغ داراي شيب هاي تند بهمني و سنگي بوده و عبور از آن به انتهاي دره بسيار خطرناك مي باشد و فقط يال اصلي آن ايمن است.
يال قله چين كلاغ به سمت قلل دو شاخ و پلنگ چال، از جمله ....

بقیه متن در ادامه مطلب

عباس سرباز پور بازدید : 6727 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

مهمترین شاخصه این مسیر، خدمات تله کابین توچال است که بعنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهر تهران، نقش بسزایی در کثرت مراجعین به این مسیر دارد. این تله کابین به طول تقریبی 7500متر علاقه مندان را از ایستگاه اول در ارتفاع 1917متری به ایستگاه هفتم در ارتفاع 3735 متری می رساند. مسیری آسفالته از ورودی مجموعه به ایستگاه اول وجود دارد که حتی در روزها و شبهای غیر تعطیل نیز پذیرای کسانی است که بمنظور پیاده روی وارد این مجوعه می شوند. در ضلع شمالی ایستگاه اول، جاده ای خاکی کوه پیمایان را به سوی ایستگاه های بالاتر راهنمایی می کند. مسیر صعود در این منطقه همین جاده است که به ایستگاه پنجم در ارتفاع 2942 متری می رسد. از مهمترین خطرات این مسیر در زمستان راه میانبری است که از میانه های مسیر ایستگاه 2 و 5 به ایستگاه5 می رسد و بخصوص در نزدیکی ایستگاه5 از یک شیب بهمن گیر عبور می کند. از ایستگاه پنجم به بخش های مهمی از ارتفاعات شمال تهران می توان دست یافت. در جهت شرق، به دره اوسون و پناهگاه شیرپلا و در جهت غرب به پناهگاه کلکچال و درکه مسیرهای پاکوب مشخص است. لازم به تذکر است که در بخشهایی از هردو این مسیرها در زمستان خطر بهمن وجود دارد. همچنین در جهت شمال ایستگاه 5 هم می توان به ایستگاه هفتم و از آنجا به قله توچال صعود کرد. این بخش از مسیر نیز در زمستان در قسمتهایی خطر بهمن و بخصوص در هوای مه آلود یا همراه با بارش، خطر گم شدن دارد.

 فرود از قله توچال
فرود از قله توچال به سوي ايستگاه هفت در هواي طوفاني و ...

 

بقیه متن در ادامه مطلب ....

عباس سرباز پور بازدید : 1946 پنجشنبه 04 آبان 1391 نظرات (0)

 

 

مسیر سربند از ده پس قلعه تا دوراهی اوسون
مسیر دربند به دليل موقعيت جغرافيايي خاص از پرترددترین و مشكل ترين مسیرهای ارتفاعات شمال تهران است. در فصل زمستان مسير سربند به پس قلعه تا دوراهي اوسون به علت پرتردد بودن راه و كوبيده شدن برف يخ مي زند و استفاده از يخ شكن هاي معمولي را ضروري مي‌سازد. در ابتداي راه، در مسير انحرافي و منشعب از پس قلعه به سمت امامزاده ابراهيم، خطر ريزش يك بهمن كوچك از سمت غرب وجود دارد. پس از امامزاده و درون دره انتهايي آن، به سمت زير ايستگاه شماره دو تله سیژ داراي بهمن هاي هولناكي است كه گاهي تا حوالي امامزاده پيش مي‌آيد.  پس از ایستگاه تله سیژ مسیر با شیب حداقل و از کنار کافه ها و رستوران ها عبور کرده و در دوراهی بندیخچال دوشاخه می شود. همچنین از میدان سربند نیز مسیری از کف دره عبور کرده و به همین دوراهی می رسد. از این دوراهی مسیر بندیخچال در شرق رودخانه دربند ادامه می-یابد که پس از عبور از بند یخچال به دیواره شروین و جان پناه شروین می رسد. منطقه بند یخچال را می توان مدرسه سنگ نوردی تهران نامید. از اوایل فصل بهار تا قبل از بارشهای زمستانی این منطقه هر هفته پذیرای سنگ نوردان است و بساری کلاسهای آموزشی رسمی نیز در همین منطقه برگزار می گردد.
از دوراهی بندیخچال، مسیر سمت غرب رودخانه دربند به دوراهی اوسون می رسد. در اینجا نیز مسیر دره اوسون از دربند منشعب می شود.
مسير شيرپلا
مسير راه عادي از دوراهي اوسون به .....

بقیه متن در ادامه مطلب ....

محمد حسن رحیم پور بازدید : 1014 چهارشنبه 03 آبان 1391 نظرات (0)

 

عید قربان مبارک

مبارک باد عید قربان، نماد بزرگ ترین جشن رهایى انسان از وسوسه هاى ابلیس

 

 

بمناسبت عید قربان روز جمعه 1391/08/05برنامه کوه سرخ راویز برگزار نمیگردد

hassan115 بازدید : 783 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

محققان کشف کردن راز سحر خیزی در موهای انسان نهفته است

 

 

 

آيا شما جزو آن دسته از اشخاصي هستيد كه صبح زود از خواب بيدار مي‌شوند و يا اينكه ترجيح مي‌دهيد ديرتر بيدار شويد و تا بالا آمدن كامل خورشيد در آسمان در رختخواب بمانيد؟ يك پژوهش جديد نشان داده است راز اين انتخاب در موهاي شما نهفته است.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان ايسنا،‌ محققان ضمن انتشار اين يافته در مجله تخصصي نشنال جغرافيك نيوز به تازگي كشف كرده‌اند كه در واقع ژنهايي كه وظيفه تنظيم ساعت‌هاي بيولوژيكي در بدن ما را دارند در سلولهاي پياز موها يافت مي‌شوند.

ماكوتا آكاشي پژوهشگر انستيتو تحقيقاتي مطالعات تايم در دانشگاه ژاپني ياماگوچي و دستياران وي اين پژوهش را روي نمونه‌هاي مويي گرفته شده از چهار داوطلب انجام دادند.

محققان با آزمايش و بررسي ژنهاي موجود در پياز موي اين افراد دريافتند كه فعاليت ژن ساعت بدن درست پس از اينكه فرد از خواب برمي‌خيزد چه ساعت 6 صبح و چه ساعت 10 صبح باشد به حداكثر اوج آن مي‌رسد.

به گزارش ديسكاوري نيوز، اين يافته نشان مي‌دهد كه مغز، ژنها را در ساعات و زمانهاي مختلفي از صبح در افراد گوناگون، فعال مي‌سازد. اين يافته سبب خواهد شد كه محققان كمي بهتر از قبل بتوانند اختلالات ساعت بيولوژيك بدن انسان را بررسي و درك كنند.


عباس سرباز پور بازدید : 1649 چهارشنبه 26 مهر 1391 نظرات (0)

 

 

صعود از راه منظريه در مسير پاكوب و مشخص زيگزاگ آن تا اردوگاه كلك چالتا به حال فاقد هرگونه خطر از لحاظ ريزش بهمن بوده است. اما این مسير در زمستان به علت پرتردد بودن عموما" یخ زده است. اما در فصل تابستان این مسیر از پارک جمشیدیه تا اردوگاه کلک چال، مسیر مناسبی برای کوه پیمایی ایمن و نسبتا" ساده است. از اردوگاه كلك چال مسير مستقيم به سوي قله در فصل تابستان، شيب بسيار تندي داشته و دسترسی به آن، به سختی انجام مي گيرد.
راه پاكوب كلك چال به گردنه لوپهنه در تابستان بسيار مناسب و قابل دسترسي است، اما در زمستان اين مسير از سمت شمال شرقي يعني از سوي قله كلك چال، در معرض ريزش بهمن قرار دارد. اين بهمن ها گاهي تا دره زير كلك چال كشيده مي شوند. گردنه لوپهنه از سمت جنوب داراي نقاب‌هاي برفي بزرگ و خطرناكي است كه گاهي عبور از آن خطر حتمي ريزش بهمن را در پي دارد. همچنین گم کردن مسیر در هوای مه آلود و برفی از جمله حوادث شایع در این محدوده است.

بقیه در ادامه مطلب ....

تعداد صفحات : 18

درباره ما
باشگاه کوهنوردی و صعودهای ورزشی اوج رفسنجان
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 192
  • کل نظرات : 81
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 103
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 96
  • باردید دیروز : 121
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 352
  • بازدید ماه : 267
  • بازدید سال : 8,784
  • بازدید کلی : 572,672
  • کدهای اختصاصی
    جستجو در سایت گروه کوه نوردی اوج:

    Google      Yahoo     
    کد متن افکت دار